Transfer Site Django

Bonjour,

Je dois changer mon mac et tout mon site est pour le moment hébergé en local (base de donnée, code …)
Je dois donc tout transférer d’un mac à l’autre.

Existe t’il une procedure permettant de bien cloner tout cela et de ne pas perdre de data ou de liens entre les bases ?

Merci d’avance pour votre aide.

— Google translated text —

Je ne suis pas sûr qu’il existe une procédure précise pour ce faire, mais chaque moteur de base de données fournit des moyens pour décharger les données d’une base de données et les charger dans une autre.

C’est trivial avec sqlite, il suffit de copier le fichier sur le nouveau système.

Pour PostgreSQL, voir Backup Databases Using PostgreSQL Backup Tools: pg_dump & pg_dumpall pour quelques idées sur la façon de procéder.

Des fonctionnalités similaires existent pour tous les autres moteurs de base de données que j’ai utilisés.

– The original English —

I’m not sure there’s a definite procedure for doing this, but every database engine provides means for unloading data from one database and loading it into another.

It’s trivial with sqlite, just copy the file to the new system.

For PostgreSQL, see Backup Databases Using PostgreSQL Backup Tools: pg_dump & pg_dumpall for some ideas on how to do this.

Similar features exist for every other database engine I’ve used.

Hi Ken,

Sorry for my post in French and thanks for your english response.
I am using PostgreSQL :
‘ENGINE’: ‘django.db.backends.postgresql’
So I will see your link

I am on Mac, is there something specific ? do you know where are located the psql directory ?

Thanks

Thais

No worries regarding language. As long as Google translate does a reasonable job, I’ll try to work in whatever language is posted,

The location of the PostgreSQL files would be identified in the postgresql.conf file. (I think that’s the right name.) But moving PostgreSQL files isn’t likely to work unless both systems are running the same version of PostgreSQL. That’s why most people suggest using pg_dump - it’s safer and less likely to have problems.